有风的地方就有幸福的存在!

骑士就应当尽忠职守!谦卑、荣誉、牺牲、英勇、怜悯、博爱、诚实、公正!以吾之生命守护这骑士的信条!
 
The Knights Code of Chivalry and the vows of Knighthood

To fear God and maintain His Church   敬畏上帝,维护主的教会

To serve the liege lord in valour and faith   为主献上勇气与信仰

To protect the weak and defenceless   保护弱小和无助的人

To give succour to widows and orphans   给寡妇与孤儿帮助

To refrain from the wanton giving of offence   不可无礼的冒犯他人

To live by honour and for glory   活得尊严以及荣誉

To despise pecuniary reward   不看重金钱的奖赏

To fight for the welfare of all   为所有人的幸福而战斗

To obey those placed in authority   遵从当权者的指令

To guard the honour of fellow knights   维护其他骑士们的尊严

To eschew unfairness, meanness and deceit   回避不公正,恶意以及欺骗

To keep faith   持守信仰

At all times to speak the truth   只说实话

To persevere to the end in any enterprise begun   坚持到底

To respect the honour of women   尊重女性

Never to refuse a challenge from an equal   绝不回拒同等之人的挑战

Never to turn the back upon a foe   绝不背对敌人
 
我发誓善待弱者

我发誓勇敢地对抗强暴

我发誓抗击一切错误

我发誓为手无寸铁的人战斗

我发誓帮助任何向我求助的人

我发誓不伤害任何妇人

我发誓帮助我的兄弟骑士 

我发誓真诚地对待我的朋友

我发誓将对所爱至死不渝
 
骑士宣言这个必须做到         那是自己的信仰   人生的准则

 

评论
热度(14)

© 疾风骑士 | Powered by LOFTER